Fedezd fel az aluteve részleteit
Hazai fejlesztésű, aszfaltra készült, megbízható és praktikus elektromos kerékpár, kiemelkedő műszaki adatokkal. Jellegzetessége az oldalnézetből szokatlanul nagy, ötszögletű, alumínium tartó egység, ami a nagyteljesítményű motorhoz megfelelő, nagykapacitású Li-ion akkumulátort rejti, a külső hatásoktól védetten, hogy ne legyen akadály emelkedő, távolság, fáradtság. Ugyanakkor élvezhessük a mozgás örömét, szabadságát, stresszoldó hatását.
Az agymotor direkt hajtású, nem tartalmaz fogaskerekeket, egyszerű, kicsi a meghibásodás lehetősége és szemben a középmotoros konstrukcióval, a lánc nincs kitéve extrém nagy igénybevételnek.
Nagyméretű, SW900 típusú LCD kijelző segítségével számos paraméter beállítható, így pl. a motor rásegítés mértéke 3 vagy 5 vagy 9 fokozatban, ennek érzékelését egyszerű pedálszenzor biztosítja.
A váz ugyan merev, az úthibákat 29 colos, ballonos gumik hivatottak korrigálni.
Mivel kisszériában, egyedileg készül, igény esetén, autófesték színkód alapján választható szín, egyéni ízlés szerint, ami remekül érvényesül a szokásos bringákétól nagyobb, oldalsó felületen. Ugyanakkor megjegyzendő, hogy ez a tartó egység felülről nézve mindössze 90mm széles, elegáns, egyáltalán nem esetlenül otromba, nem gátol pedálozásban és mint penge hasítja a levegőt.
Az alapfelszereltségbe tartozó kiegészítők, mint a sárvédő, csomagtartó, világítás, tükör, telefon töltő-tartó teszik jól használható közlekedési eszközzé, az egészség-megőrzés, takarékosság, szórakozás és környezetvédelem jegyében.
A 960Wh-s akkumulátorral, 1000W-os motorral (az 1000W-os változat közúti forgalomban nem használható), átlagos felhasználás mellett kb. 60km a hatótáv egy töltéssel. A 25km/h-s sebességkorlát egy csatlakozó segítségével vagy a kijelzőn, menűben is állítható.
Az akkumulátor tartója egyszerű, nagyméretű, szabályos téglatest. 100 év múlva is könnyedén tehetünk bele korszerű áramforrást.
A teljesség igényével megemlítem az Aluteve néhány gyenge pontját. Évek tapasztalata alapján ezek elfogadható kompromisszumot jelentenek.
Az akkumulátor félintegrált, azaz csak némi macerával, 8db csavar kitekerésével és 2 csatlakozó széthúzásával távolítható el. A művelet kb. 5 percet vesz igénybe és a terv szerint csak egyszer egy évben, a téli szezonzárás előtt esedékes (ha nincs lehetőség az egész bringa fűtött helyen tárolására). Töltőcsatlakozó 2 helyen van, az egyik közvetlenül az akkumulátoron, a másik, külső, a villanyaknál, így kivéve, illetve a helyére csavarozva is tölthető az akkumulátor.
A hátsó gumi defektje a hagyományos bringákétól körülményesebben javítható. Személyes tapasztalat alapján én ezt a kerék kivétele nélkül oldom meg, nem nagy probléma. Ha mégis ki kellene venni a kereket, akkor néhány kötegelő elvágásával lazát adhatunk a motorkábelnek, ami már elegendő a kerék kiszereléséhez. Ezt a hiányosságot egy közismerten jó defektvédelmű külső gumiköpeny használatával ellensúlyozom.
Gyártás Ismertető
Technikai adatok
Kerékpár Átalakítás
Gyártás Ismertető
Lépésről-lépésre
Technikai adatok
Megnevezés
Alkatrész típusa
Alkatrész leírása
Motor
250W
Vagy
1000W
(az 1000W-os változat közúti forgalomban nem használható)
Akkumulátor
Az akkumulátor a legfontosabb része az elektromos kerékpároknak, a legnagyobb értékű alkatrésze, ebben különbözik leginkább az Aluteve más e-bike-októl.
960Wh
48V, 20Ah (960Wh), 13s8p, 2,5Ah-s, 18650-es, noname cellákból, 70x165x260mm, 5,5kg
Vagy
1344Wh
48V, 28Ah (1344Wh), 13s8p, 3,5Ah-s, 18650-es, márkás (Samsung vagy Panasonic) cellákból, 70x165x260mm, 5,5kg
Töltő
2A
Hatótáv
60km
960Wh-s akkumulátorral, 1000W-os motorral, átlagos felhasználás mellett
Kijelző
SW900
3,5 col, fekete-fehér
RÁSEGÍTÉS ÉRZÉKELÉS
PEDÁLSZENZOR
3-5-9 fokozatban állítható
Gázkar
(közúti forgalomban nem használható)
Markolat
Vagy
Hüvelykujj-gázkar
Váz
Alumínium ötvözet
53cm (21,5col), 1 colos villanyakkal
Első villa
Acél
1 colos
Felni
Exal XL25 E-Bike MTB
28col (ERTRO: 21-622mm), duplafalú, szimplán szegecselt alumínium felni
Első kerék küllők
13G
nikkelezett, 2,3x292mm;
Hátsó kerék küllők
12G
nikkelezett, 2,5×255 mm
(a 250W-os motorhoz)
Vagy
12G
nikkelezett, 2,5x195mm
(az 1000W-os motorhoz)
Gumik
SCHWALBE ENERGIZER PLUS HS492
29×2,15 (55-622)
Hajtómű
NECO 42/52T
Hátsó lánckerekek
SHIMANO TOURNEY (MF-TZ500-6)
6 sebességes racsni
Váltó
SHIMANO RD-TY300
6/7 sebességes
Pedál
Rock Machine Platform 10
Első fék
Longus Linear V-fék
Hátsó fék
Hayes mechanikus tárcsafék
160mm-es tárcsával
Nyereg
SMP Albacore
29,6mm-es alumínium nyeregcsővel
Első lámpa
AXA Echo30
on/off, akkumulátorról üzemel, a lámpán kapcsolható
Hátsó lámpa
Német, ledes
akkumulátorról üzemel
Tükör
Cateye BM-500G
Telefontartó-töltő
GUB G-91
Sárvédő
Egyedi
laminált üvegszálas poliészter műanyagból
CSOMAGTARTÓ
Egyedi
6-os és 8-as köracélból (szénacél vagy rozsdamentes, 2 opció), 10 kg teherbírás
TÖMEG
30kg
TEHERBÍRÁS
110kg
(a kerékpáros legnagyobb tömege)
Garancia
3 év
(akkumulátorra 1 év)
Kerékpár átalakítás
Legyél te is
EGYEDI
Alakítsd át a bringádat!
Elektromos kerékpár átalakító szett
(48V, 250W vagy 1000W direkt hajtású, hátsó agymotoros; az 1000W-os változat közúti forgalomban nem használható)
- Agymotor: 36 lyukas, 135mm-es villasaru távolsághoz, 6kg (a 250W-os csak 3kg),
- Vezérlő: DC36/48V, 26A, low level brakes, 1:1 booster, 1,1-4,2V speets, dual mode;
- Pedálszenzor;
- Gázkar(közúti forgalomban nem használható);
- Fékkarok;
- Kijelző: SW900 típus (3,5col, fekete-fehér);
- Akkumulátor: 48V, 20Ah (960Wh), 13s8p, 2,5Ah-s, 18650-es, noname cellákból, 70x165x260mm, 5,5kg;
Elektromos kerékpárokra vonatkozó hazai jogszabály
Elektromos kerékpárokra vonatkozó hazai jogszabály szerint az Aluteve csak 250W-os motorral szerelve, gázkar nélkül használható közúti forgalomban.
Hatályos jogszabály: 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (Hatályos: 2021.02.01 – 2022.12.31): r/1.403 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
Szeretnél egy Alutevét? Vagy át szeretnéd alakítani a saját kerékpárodat elektromossá?