Fedezd fel az aluteve részleteit

  Hazai fejlesztésű, aszfaltra készült, megbízható és praktikus elektromos kerékpár, kiemelkedő műszaki adatokkal. Jellegzetessége az oldalnézetből szokatlanul nagy, ötszögletű, alumínium tartó egység, ami a nagyteljesítményű motorhoz megfelelő, nagykapacitású Li-ion akkumulátort rejti, a külső hatásoktól védetten, hogy ne legyen akadály emelkedő, távolság, fáradtság. Ugyanakkor élvezhessük a mozgás örömét, szabadságát, stresszoldó hatását.

  Az agymotor direkt hajtású, nem tartalmaz fogaskerekeket, egyszerű, kicsi a meghibásodás lehetősége és szemben a középmotoros konstrukcióval, a lánc nincs kitéve extrém nagy igénybevételnek.

  Nagyméretű, SW900 típusú LCD kijelző segítségével számos paraméter beállítható, így pl. a motor rásegítés mértéke 3 vagy 5 vagy 9 fokozatban, ennek érzékelését egyszerű pedálszenzor biztosítja.

  A váz ugyan merev, az úthibákat 29 colos, ballonos gumik hivatottak korrigálni.

  Mivel kisszériában, egyedileg készül, igény esetén, autófesték színkód alapján választható szín, egyéni ízlés szerint, ami remekül érvényesül a szokásos bringákétól nagyobb, oldalsó felületen. Ugyanakkor megjegyzendő, hogy ez a tartó egység felülről nézve mindössze 90mm széles, elegáns, egyáltalán nem esetlenül otromba, nem gátol pedálozásban és mint penge hasítja a levegőt.

 Az alapfelszereltségbe tartozó kiegészítők, mint a sárvédő, csomagtartó, világítás, tükör, telefon töltő-tartó teszik jól használható közlekedési eszközzé, az egészség-megőrzés, takarékosság, szórakozás és környezetvédelem jegyében.

  A 960Wh-s akkumulátorral, 1000W-os motorral (az 1000W-os változat közúti forgalomban nem használható), átlagos felhasználás mellett kb. 60km a hatótáv egy töltéssel. A 25km/h-s sebességkorlát egy csatlakozó segítségével vagy a kijelzőn, menűben is állítható.

 Az akkumulátor tartója egyszerű, nagyméretű, szabályos téglatest. 100 év múlva is könnyedén tehetünk bele korszerű áramforrást.

  A teljesség igényével megemlítem az Aluteve néhány gyenge pontját. Évek tapasztalata alapján ezek elfogadható kompromisszumot jelentenek.

  Az akkumulátor félintegrált, azaz csak némi macerával, 8db csavar kitekerésével és 2 csatlakozó széthúzásával távolítható el. A művelet kb. 5 percet vesz igénybe és a terv szerint csak egyszer egy évben, a téli szezonzárás előtt esedékes (ha nincs lehetőség az egész bringa fűtött helyen tárolására). Töltőcsatlakozó 2 helyen van, az egyik közvetlenül az akkumulátoron, a másik, külső, a villanyaknál, így kivéve, illetve a helyére csavarozva is tölthető az akkumulátor.

  A hátsó gumi defektje a hagyományos bringákétól körülményesebben javítható. Személyes tapasztalat alapján én ezt a kerék kivétele nélkül oldom meg, nem nagy probléma. Ha mégis ki kellene venni a kereket, akkor néhány kötegelő elvágásával lazát adhatunk a motorkábelnek, ami már elegendő a kerék kiszereléséhez. Ezt a hiányosságot egy közismerten jó defektvédelmű külső gumiköpeny használatával ellensúlyozom.

A lényeg mindig a részletekben rejlik…

3

Gyártás Ismertető

Technikai adatok

Kerékpár Átalakítás

Technikai adatok

Megnevezés

3

Alkatrész típusa

Alkatrész leírása

Motor

5

250W

Vagy

5

1000W

(az 1000W-os változat közúti forgalomban nem használható)

Akkumulátor

 

Az akkumulátor a legfontosabb része az elektromos kerékpároknak, a legnagyobb értékű alkatrésze, ebben különbözik leginkább az Aluteve más e-bike-októl.

5

960Wh

48V, 20Ah (960Wh), 13s8p, 2,5Ah-s, 18650-es, noname cellákból, 70x165x260mm, 5,5kg

Vagy

5

1344Wh

48V, 28Ah (1344Wh), 13s8p, 3,5Ah-s, 18650-es, márkás (Samsung vagy Panasonic) cellákból, 70x165x260mm, 5,5kg

Töltő

5

2A

Hatótáv

5

60km

960Wh-s akkumulátorral, 1000W-os motorral, átlagos felhasználás mellett

Kijelző

5

SW900

3,5 col, fekete-fehér

RÁSEGÍTÉS ÉRZÉKELÉS

5

PEDÁLSZENZOR

3-5-9 fokozatban állítható

Gázkar

(közúti forgalomban nem használható)

5

Markolat

Vagy

5

Hüvelykujj-gázkar

Váz

5

Alumínium ötvözet

53cm (21,5col), 1 colos villanyakkal

Első villa

5

Acél

1 colos

Felni

5

Exal XL25 E-Bike MTB

28col (ERTRO: 21-622mm), duplafalú, szimplán szegecselt alumínium felni

Első kerék küllők

5

13G

nikkelezett, 2,3x292mm;

Hátsó kerék küllők

5

12G

nikkelezett, 2,5×255 mm

(a 250W-os motorhoz)

Vagy

5

12G

nikkelezett, 2,5x195mm

(az 1000W-os motorhoz)

Gumik

5

SCHWALBE ENERGIZER PLUS HS492

29×2,15 (55-622)

Hajtómű

5

NECO 42/52T

Hátsó lánckerekek

5

SHIMANO TOURNEY (MF-TZ500-6)

6 sebességes racsni

Váltó

5

SHIMANO RD-TY300

6/7 sebességes

Pedál

5

Rock Machine Platform 10

Első fék

5

Longus Linear V-fék

Hátsó fék

5

Hayes mechanikus tárcsafék

160mm-es tárcsával

Nyereg

5

SMP Albacore

29,6mm-es alumínium nyeregcsővel

Első lámpa

5

AXA Echo30

on/off, akkumulátorról üzemel, a lámpán kapcsolható

Hátsó lámpa

5

Német, ledes

akkumulátorról üzemel

Tükör

5

Cateye BM-500G

Telefontartó-töltő

5

GUB G-91

Sárvédő

5

Egyedi

laminált üvegszálas poliészter műanyagból

CSOMAGTARTÓ

5

Egyedi

6-os és 8-as köracélból (szénacél vagy rozsdamentes, 2 opció), 10 kg teherbírás

TÖMEG

5

30kg

TEHERBÍRÁS

5

110kg

(a kerékpáros legnagyobb tömege)

Garancia

5

3 év

(akkumulátorra 1 év)

Kerékpár átalakítás

Legyél te is

EGYEDI

Alakítsd át a bringádat!

Elektromos kerékpár átalakító szett
(48V, 250W vagy 1000W direkt hajtású, hátsó agymotoros; az 1000W-os változat közúti forgalomban nem használható)

  • Agymotor: 36 lyukas, 135mm-es villasaru távolsághoz, 6kg (a 250W-os csak 3kg),
  • Vezérlő: DC36/48V, 26A, low level brakes, 1:1 booster, 1,1-4,2V speets, dual mode;
  • Pedálszenzor;
  • Gázkar(közúti forgalomban nem használható);
  • Fékkarok;
  • Kijelző: SW900 típus (3,5col, fekete-fehér);
  • Akkumulátor: 48V, 20Ah (960Wh), 13s8p, 2,5Ah-s, 18650-es, noname cellákból, 70x165x260mm, 5,5kg;

Elektromos kerékpárokra vonatkozó hazai jogszabály

Elektromos kerékpárokra vonatkozó hazai jogszabály szerint az Aluteve csak 250W-os motorral szerelve, gázkar nélkül használható közúti forgalomban.

Hatályos jogszabály: 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (Hatályos: 2021.02.01 – 2022.12.31): r/1.403 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

A teljes jogszabály ide kattintva érhető el.

Szeretnél egy Alutevét? Vagy át szeretnéd alakítani a saját kerékpárodat elektromossá?

Írj nekem!

14 + 3 =